Silobesøk og reverock for 4 og 5 åringene

Onsdag 11. mars var 4 og 5 åringene, Rakel, Lene og Berit på tur til Skarnes. Der besøkte de siloen og var på forestilling på biblioteket.

En opplevelsesrik dag for våre 4 og 5 åringer onsdag 11. mars. Vi ble hentet av taxi på morgenen, og taxituren var en stor opplevelse i seg selv!

På biblioteket så vi forestillingen "Reverock" før vi spiste lunsjen vår i kommunehuset. Stor stas med mapakke og drikke i sekk hjemmefra! Så bar det i vei til silo`n, og på vei dit så vi flere hester.

På siloen fikk vi omvisning av de som jobber der, og vi også se hvor Aina og Harald leverer kornet sitt. Det å se hvor kornet leveres etter treskinga i barnehagen var en stor opplevelse, og var med på å lære oss litt om veien videre for kornet. Vi var også så heldige at vi fikk komme opp i toppen av siloen og se utover Odal`n. Vi så helt til barnehagen der oppe ifra!

Fulle av inntrykk og nye opplevelser tok vi taxi tilbake til barnehagen igjen. Nå gleder vi oss bare til det braker løs på jordet med våronna. Jorda har allerede begynt å dampe og vi kjenner forventningene stige. Snart skal vi se traktoren i aksjon rundt barnehagen vår!