Våronntid i barnehagen

Våronna er i full gang flere steder og vi i barnehagen er på plass da bonden tar frem plog, harv og såmaskin.

Lek, friluftsliv og landbrukstradisjoner er viktig i barnehagen vår og som vår årsplan og terminplan også presiserer baserer vi mye av vårt pedagogiske innhold på lanbruk og bondens gjøremål. På jordet mellom barnehagen og gapahuken har vi den siste uka fulgt bonden tett. De aller fleste barna har vært med Aina og klargjøre, smøre og ta i bruk plogen for våren.

Da plogen vender jorda popper det opp mange lange kryp som vi utforsker nærmere, nemlig meitemark. Vi har plukka, studert og kjent på dette spennende krypet. Lene har også hatt med seg en meitemark i samling og fortalt oss mer om den. Meitemarken bæsja på hånda til Lene i samling, til stor latter hos ungene..