Fuglekassesnekring

Tradisjon tro- året 2017 startet med fuglekassesnekring i samarbeid med Magne Teppen.

Magne hadde forberdt materialene i riktig lengde og forborret hull til spiker. ved arbeidetet i snekkerboden utfordes vi i grov- og finmotoriske aktiviterter. det er en ikke like enkelt og få øye og hånd til og samarbeide like godt hele tiden. Det var også viktig med riktig rekkefølge når vi satte sammen kassene våre.

Konsentrasjon - og god veiledning for snekkere i aktivitet gir god læring!

I år fikk Magne en bestilling av oss- vi ønsket oss en UGLEKASSE! Vi er så heldige at barnehagen vår ligger i et område som har mye fugler i og rundt seg, deriblandt flere ugle arter.

Det er jo ikke mange år siden vi hadde hornugla hekkende i et av grantrea i barnehagen. Hornugla er ikke en ugle som hekker i fuglekasser, men vi vet at det er registret både kattugle, spurveugle og perleugle i og rundt seimsjøens naturreservat. Så Magne og Johan gikk i gang med et prosjekt Uglekasse...

TUSEN TAKK MAGNE!